Sunday, May 23, 2010

yg lepas, hari ini n yg belum lepas

6 comments
beberapa hari lepas, ....kecewa
dengan sikap MEREKA yang terlampau prihatin
hanya pada sebelah pihak
tanpa mengintai bebanan seorang SAYA.
dan bertemu mereka
menjadikan perasaan saya bercampur baur.
habis semua plan saya
dan akhirnya segalanya menjadi kenyataan.
saya gagal..dan saya kena ingat
bahawa saya tidak boleh beralasan
dengan alasan bebanan kerja tambahan yang membebankan itew
walaupun ianya cukup cukup cukup membebankan.

gagal apa?
tak per..tak payah tau.
saya la yang perlu menanganinya.
Kesian mereka yang secara tidak langsung menjadi mangsa.
inilah hasilnya jika dibiarkan MEREKA
terus berkuasa.

hari ni
setelah sekian lama,
anak-anak makan dan makan lagi
bertambah-tambah
masakan ibunya.
wa ka ka ka..punya la lama tak masak.
ibu jer yang tak makan lagik...sebab kena siapkan keje nan satu tu
n alhamdulillah baru jer selesai ngadap.
sakit belakang2 ku ini. hadoiii..
dik, dik, pijak belakang ibu dik..

good luck
to my girls yang malang
sebabnya, ibu yg sorang ini
tak berpeluang memantau study korang mcm
MEREKA2 yang ingat ibu ni lagi banyak masa luang dari MEREKA.
mulut ibu je yang boleh bising dari jauh
tanpa ibu bergerak dari tempat ibu.
mana nak jalan kan cara gitu
tapi ibu terpaksa.
n korang la yang jadi mangsa.

ibu tidak meletak harapan yang tinggi
kerana semuanya salah ibu.

ibarat kera dihutan disusukan, anak sendiri mati kelaparan.
sian korang. siannnn anak-anak ibu.

6 comments: