Wednesday, December 09, 2009

sambung lagi kisah tour

11 comments
sementara tenet tengah laju ni..elok la cecepat update.

semalam lupa nak bagi tau..
masa nak ke apartment, kat kete tuu..
lalat menghurungi kami.
banyak betul lalat.
tgk kawasan, bersih. ntah mana datangnya lalat2 tuh.

mujur tak ikut masuk bilik.
tapi petang tu masa jalan2, ada balik lalat2 tu.
rimas sungguh sepanjang perjalanan.
udah la lapar...
nampak tak lalat2 tuh? tu sikit jer tu

masuk ari kedua, pagi tu kami makan sandwish.
tak sedap. roti derang rasa lain ar.
ngan sardin yg ntah hape2.
makan je la budak2 tu..takut kelaparan.
sian la anak-anakku.

cik abang sentiasa melihat2 peta. dia la segalanya kat sanaa..

hari ni cik abang kata nak gi zoo.
tapi sebelum tuh nak beli barang2 masak dulu.
kami jalan punya jalan punya jalan
cari supermarket.

jumpa la kat tengah bandar tuu..Woolworths namanya.
dah tengah hari dah masa tu.
kaki dah penat, perut dah lapar.
lalat2 masih menghurung.

pilih punya pilih barang...lama la nak memilih
sebab tgk harga, tgk kandungan..
takut woo..banyaknya barang tak halal.
pastu, kat sana boleh scan n bayar sendirik.
sendirik jadi cashier ya.
si ayah n anak2 punya la excited.
lama la pulak layan tang tu pasal asyik error jer.

ibu...dok relaks kat bangku sambil pangku zhaim yg tido,
sambil mengusha org yg lalu lalang.
kawasan tu ala-ala kawasan bukit bintang laa
penuh sesak ngan orang ramai.
ni la pemandangan sekitar murray street. masa ni ibu tengah tumpang lepak sambil jaga zhaim yg tidur sementara tunggu dema tu syok main scan2 brg kat pasaraya. tak ghamai lg org masa nih.

ibu nak mengelak kena masak, ajak ayah makan.
ngelak la pasal dah penat jalan.
jalan kalau jalan sorang tak pe.
tu si kecik tu asyik dok begayut je ngan ibu.
ngan org lain tak mau.
ni gaya si kecik nak mintak dukung. dia akan cakap..akum..akum. kita ingat dia bagi salam. ha ha
ni la hasil adik bg salam

budak kecik tu dah besau...dah berat weh.
jalan bekilometer cenggitu, tegeliat gak kakiku ini.

jalan punya jalan punya jalan lagi carik restoren halal.
ngelas2, kami jumpa restoren nih.
kami order makanan jer. minum, kami minum air mineral yg kami beli siap2. ha ha

boleh tahan harganya. kite orang asyik dok convert harga jer.
kira makan hari tu dah RM160++ duit kita.
budak2 tak berapa nak reti makan nasi arab + kebab2 nih.
tapi apa nak buatt...tu je makanan halal takat nih.

dah petang..dah penat.
maka ibu decide x mo gi zoo.
budak2 frust la jugak.
esok2 la..banyak masa lagi.
ibu dah letih. ni nak bejalan kaki balik pulak.

kami pun bejalan la pulak carik jalan balik.
bila penat, berenti lepak2.
saat2 lepaks kepenatan. mereka makan buah2 yg dibeli kat pasaraya tadi.

malam ni kena masak. hantam saja la masak apa yg ada.
sedap tak sedap, lain kira. beras dah beli dah tadi.
cik abang tu pulak tak tengok anak dia amek beras apa.
beras basmathi rupanya.
bantai la kan.
janji boleh makan.

sana, beras jual dalam paket2 kecik jer. derang mana makan nasik kann...
so..itu ler kisah hari kedua yg memenatkan.
budak2 nih...dah penat pun, balik boleh lagi beguling2 begomol atas katil tuh.

malam tu kite org gi lepak kat taman berdekatan aprtment.
malangnya tak leh amek gambar pasal kamera, hatta tepon sudah abis bateri.
derang punya plak pulak jenis lain...so kena la pulak beli traveller plak.
hu hu

esok,..sambung lg.

11 comments: