Sunday, June 14, 2009

makan pagi ni

2 minggu ni keje aku memalam melawat blog sana-sini. wah...best la...dapat ramai kawan. sronokk...baca story mory derang..memacam kisah dan ragam. resepi pun banyak tapi...nak cuba tuu..blom lagi la..tunggu zhaim besau dulu. kalo tak dia dok masak sekali. payah!

haa...ni menu pagiku yang tak seberapa. janji anak-anakku tidak kelaparan.
1st: nasi goreng jer...lebih nasik malam tadik. he he

2nd:cucur jagung...ni aku suka. disebabkan gagau je mana2 bahan yang ada, maka dalam tu ada bawang ngan jagung je. barang masak dah banyak tak de pasal esok dah sekolah. makcik kalo dah sekolah tu ala-ala tak berapa masak...keh keh kehinilah gambar keseluruhannya: taraaa...plus se jug air teh yang mulanya nak buat teh o ais (kegemaran kami sekeluarga) tapi aisnya sikit sangat. so jadi la teh suam jer. bantai la. telur lebih buat hiasan tadi pun ada..budak2 sampai tak kenal...tanya lagi..ni apa ibu? sambil tunjuk kat telur tu. awat? teruk sangat ke ibu deco sampai tak kenal telur dadar dah? wa ka ka ka ka ka.

5 comments:

asiahyacob said...

mcm kenal je background cucuq jagung tu..wakakakaaa..

~ Ibu ZAAZ ~ said...

background baru tu...haa..dapek dah background yg cantik..he he. mau pinjam ka?

hajarus said...

amboi santiknya telur dada..... patut la anak2 akak tanyer... kikiki....

ninie said...

amboii kak sedapnya masak... terliur kita tgk nih...

~ Ibu ZAAZ ~ said...

masak biasa2 je la adik2 oi. tak de yang istimewanya punn. akak bukannya pandai masak punn.