Sunday, June 14, 2009

berhenti?

ibu: yahh..ibu nak berenti keje.

ayah: ha ha.

ibu: ala...ramai je parent kat sekolah tu laki dia orang gaji belas2 ribu tak keje. (jeles tgk derang tak keje tapi ada kete mahal, umah besau...ada maid lagii)

ayah: tunggu la stabil dulu...lepas tu nak berenti, berenti la.

ye ke aku nak berenti keje? aku kah itu yang berhasrat nak berenti keje? kalau aku berenti keje,...teruruskah rumah ini nanti? makin kurus atau makin gemuk aku? boring tak?

huh...aku berenti keje? tak mo la. penat je aku belajar..abis duit mak abah aku..baru je nak berbudi dah ada ati nak berenti. sudah sudah la tuu..

2 comments:

BaiDuRi said...

Liza, kalo ada income lain yg berkali ganda dari income gaji cikgu (yg mcm liza buat biz.skrg ni) apa salahnya berenti? dah tentu boleh fokus lg pd bisnes dan dah tentu bertambah masyuukk..kalo dah buleh bg duit kat mak lebih, takde ruginya mak ayah anto kita blajar sampai U dulu..mak ayah anto kita blajar tinggi2 pn sbb nak kita kerja bagus sebab nak kita bergaji bagus..

~ Ibu ZAAZ ~ said...

hmmm shimah...liza ni bukan nak fokus kat biz. tak tentu lagi liza berenti liza boleh fokus kat situ...tapi..akan kupikirkan. toce2 atas nasihat tu.