Wednesday, June 10, 2009

ari ni

ari ni kena masak pasal kami tak pegi memana. lagipun dah pg beli barang2 semalam. teringin nak masak benda ni...lama tak masak. last makan masa makan nasi ambeng kat Damansara masa DIGI RAP ari tu. teringat kat Ann...dia suka benda ni.
Ada orang kata namanya sayur petani, ada yang kata sayur jawa, ...apa-apa je la namanya. Sayur kacang panjang campur.
keli masak pedas

ni pulak abang request. semalam ingat nak buat ikan 3 rasa, tapi abang mintak suh ibu masak ikan keli masak pedas. ibu masak dah tapi abang pulak tak de- gi umah nenek. Tapii...mujur jugak abang ngan kakak tak dek pasal ibu tak sedar beras dah tinggal sket. Makan tadi cecukup jek untuk ibu, ayah n aiesya tanpa boleh menambah. kah kah kah. Mujur gak. kalo tak...sah tambah lagi berat badan.

ayam... ibu tak jadik masak pasal anak2 ibu yang suke ngan ayam tak dek. ( alasann..)

3 comments:

hajarus said...

wah... sedapnyer menu makan malam akak.... sayur tu MIL hajar pun sker masak... so merase la belajar masak sayur tu dr MIL. hajar pun biase dengar orang kate sayur jawa...

~ Ibu ZAAZ ~ said...

bukan makan malam dik...makan t.h merangkap makan malam la tuu.. he he

akak pun belajar dari mak. dolu-dolu masa kecik2 dok bejiran ngan keluarga jawa.

ann said...

sedapnyaaaaaaaa bila nak masdak lg nak tumpang makan .. atau bg laa resepi kart annnnn