HOLIDAY

Tuesday, June 09, 2009

BI wajib lulus?

Tun M sokong. Aku? Pada zahirnya menyokong sebab aku dok kat bandar besar ni...yg English tu memang perlu..ramai jer orang yang berbahasa Inggeris di sekelilingku sehinggakan kalo tak reti nak reply in English, boleh menyebabkan rasa rendah diri oo...ade gak rasa nak gi kelas BI kat mana2...

tapi bila pikirkan anakku nan sorang tu..yang tak berapa nak reti BI ni, hmm..alamak...nak sokong ke tak sokong?

Alia tanya soklan senang jer kat abang dia,"how old are u?"

abang jawab,"i is 11 old". Haa kau...tapi memang abang ada cakap ngan ibu yang abang tak berapa nak paham BI ni. apa tndakan ibu?

bila pikir pulak derang yang kat pendalaman tu...hmm...

ala...aku dulu pun bukannya terror mana pun...tapi la ni bila paksa2 diri, ok jugak la ngan BI ni. Forcing is a good way of learning for me..kalo tak paksa, tak jalannn.

dulu masa kat maktab, Mr Wang (lect BIku yang baik hati) tanya aku pasal kelas BI kat U dulu.

aku jawab,"i fell like i want to run away from the class". he he...depa gelak. ha..memang pun. dah la lect foreigner. I end up dapat adik beradik A la jugak kat maktab. haa...sesuatu yang aku harapkan tapi tak la dapat lawan adikku Aini Bahar yang memang terer Bi tuh. Rindu la kat uolls. Kak Monie kata nak jalan2 KL...mana Kak Monie ni?

apa-apa pun, aku dengan setia akan menunggu keputusan sebenarnya...nak diwajibkan atau tidak BI tu.

1 comment:

Unknown said...

Lieza.. faham benar ape yg awak risaukan.. dulupun sy cam tu.. lagila cousin sek CBN teror speaking.. kita mmg rase rendah diri..nantila sy try cari cara2 nak faham english grammar cousin sy pernah ajar nanti sy share so that abg boleh faham.. actually kita ni tak faham grammar and tak berani nak ckp psl malu takut salah..
cam awak cite kalau tak de paksaan tu kita tidak mencuba kan..

HUNGGA-HUNGGA IPOH PART 2

Lokasi kedua, setelah Aloya menasihatkan untuk terus berjumpa di tempat kenduri (elok sangat la sbb lapau dah), maka perjalanan diteruskan k...