HOLIDAY

Monday, March 02, 2009

Sukan CBN 09



SMS from mdm Mei yang kuterima:

"Thks 4 everything..No matter what, we enjoyed ourselves & each others company..I had a gd time..
TQ 2 u & all our teachers. It was a job well done!! Bravo!!"
Sukarnya menjadi Ketua kepada kumpulan yang selalunya di tempat terakhir. Usaha keras diperlukan dan rasanya kami sudah berusaha dengan sehabis kudrat, namun 4 itu masih menjadi milik kami. Dan kerana itu, matlamatku tidak tercapai dan rasa sedih yang begitu menguasai diikuti dengan deraian air mata.

Tanya Athirah, "Kenapa cikgu menangis? Tahun lepas kita orang dapat no 3 cikgu tak menangis pun".
Kakak juga hairan kenapa ibu menangis. Katanya,"kenapa ibu menangis? Kan gymnaestrada menang nombor 2".
Kenapa menangis? sebenarnya geram, marah, kecewa..Tahun lepas, semuanya dalam jangkaan. Tahun ini, harapan begitu cerah namun keputusan hakim mengecewakan ditambah lagi dengan ketidakadilan yang kami rasakan.
Hendaknya begitu begini, kami turutkan namun tidak juga yang menentukan begitu begini itu mengotakan katanya. Itu yang paling mengecewakan. Yang tidak perlu berpenat lelah dan berpanas juga yang untung.
Apa pun, segalanya sudah berakhir. Parents rumah Hijau dah merajuk. Tahun depan mungkin mereka sudah tidak akan mahu bersungguh. Kata mereka, " biarlah dapat no 4 pun. kita orang sudah tidak kisah lagi". Tidak menyalahkan mereka. Kasihan mereka...setiap Sabtu berkumpul, malah Ahad juga ke sekolah. Baju anak2 perlu dijahit sendiri. Pengorbanan yang besar. Aku merasakannya kerana aku juga perlu menjahit. Penat yang tak terkata.

Macam mana pun, TQ to all. Ann( sorry ann, dek kerana memikirkan rumah hijau, Kak Za tak buat yang bagus untuk sukaneka 3N), Aini (tq atas sumbangan kewangan n masa anda), Lin, Anira, Bariah, Kak Ita yang sponsor skirt, Mr Rooney dengan T.shirt, Ms Rose yang sabar dengan budak2 gymnaestrada, Maam Mei yang begitu supportive. Tq Maam. tq so much. Tak lupa pada En. Din dan Kak Reen yang pecah kepala memikirkan pasal khemah. Tq pada semua parents yang membantu. U all memang fantastic.

Tahniah kepada kumpulan gymnaestrada yang memperbaiki kedudukan dengan memperoleh tempat kedua.

Tahun ini kita tidak dapat mengekalkan kejuaraan namun tempat kedua juga membanggakan. Tahniah.

Khemah juga memperbaiki kedudukan dari tempat keempat ke tempat ketiga, tanpa markah effort.

5 comments:

Ave Hashim said...

Salam...pertama-tamanya TAHNIAH pada cikgu selaku KETUA GURU RUMAH TUN TEJA..walau apapun saya rasa bangga sebab ada juga guru yang amat dedikasi dan bersungguh-sungguh dalam menjalankan kerja sebagai seorang guru. Biar apa sekalipun yang terjadi, yang penting usaha dan kesabaran cikgu dan parents rumah hijau patut dicontohi...syabas dan tahniah. "Keep you face to te sunshine and you will not see the shadows"...keep up the good work!

ann said...

sabar jer laa kak za.. moga ada sinar harapan tahun depan .. an pun pening pikir n dengar semua nie

Unknown said...

okla not bad marching sume2 tuh.. placing tuh boleh cuba lagi tahun dpn.. sabar ye banyak2.. insya-Allah there's a blessing behind..

BaiDuRi said...

Sabo la Liza..tahun depan tukar strategi..

Apapun hikmah dan pengalaman sebalik semua ni yg paling berharga..mungkin Liza tak dpt tmpat yg terbaik, tapi pengalaman bekerjasama dgn parents, students dan kengkawan cikgu rumah hijau, dah pasti rumah lain takleh lawan..u r the winner actually! Susah nak cari cikgu yg dedicated mcm cikgu rmh ijo nii...chaiyokk.chaiyookk..don't give up my friend!

By Ticer Liza Yacob said...

toce toce sumer. what can i say? sabar aje la.

HUNGGA-HUNGGA IPOH PART 2

Lokasi kedua, setelah Aloya menasihatkan untuk terus berjumpa di tempat kenduri (elok sangat la sbb lapau dah), maka perjalanan diteruskan k...