Tuesday, March 28, 2006

cerita konvo

2 comments
24 Mac 2006

Hari ni amik cuti tapi pagi tu pegi lagi sekolah. Disebabkan pendaftaran pukul 9.00 dan kelas abis kul 8.35,so baik la gi sekolah jap. Dari sekolah amik Kak Monie kat depan Mydin, lepas tu gi amik Yusniza, baru la gi Maktab. Ada kawan best la sikit. Kak Monie dah kembang. Yus pun dah kembang. Maklum ler....dedua dah berbadan dua. He he

Sampai,...tak de la ramai sangat yang ada. Tak ramai classmate yang datang. dapat la jumpa Rizal dan Zul yang tak ikut konvo. Ramai gak yang tak ada. Thiru, Pocet, Cik Wan, Kak Zura, Yusazli, ............ Paham. Ramai yang tak dapat gaji lagi. Serupa la kita. Masa daftar jumpa Pn. Rani ngan En. Geli. En. Geli cam malu-malu lak nak layan kami. He he. Ok la Encik Geli. Nanti kita jumpa lagi kalau panjang umur. Yang bestnya ramai ucap Tahniah.

Lepas dah beborak kejap kat kantin, balik kejap. Kul 3 datang semula untuk raptai. Gatal je. Tak yah datang raptai pun tak pe rasanya. Ikut je la orang lain buat apa.

25 Mac 2006

Pepagi dah kelam kabut. Tudung buat hal la plak. Nape tak nak menjadik ni? Dah lambat dah ni. Makan pun tak sempat. Bantai la. Nak menahan lapar, hisap la strepsil. Kebetulan batuk. Yang lain pun sama...tak sempat makan.
Ida pun dah mengandung la. TAHNIAH ya. So. inilah gambar-gambar konvo ku. Baju tu kainnya Lida bagi..mentee ku. Terima kasih ya Lida.Baru je siap baju tu sempena konvo. Punyalah lama simpan. Tudungnya tak dapat nak dipakai bersama Lida, sebabnya konvo kena pakai tudung putih. Tudung tu saya dah pakai dah dengan baju yang lain. He he.


























Ni gambar saat-saat manis yang tak mungkin dapat dilupakan. Saat dianugerahkan Anugerah Akademik Terbaik. Memang impian, tapi tak sangka dapat juga. Memula aim nak praktikal terbaik tapi miss atas masalah teknikal. ALHAMDULILLAH SYUKUR. Gembira tak terkata. Terima kasih kepada KAK MONIE, AINI dan PN JOY atas sokongan dan kata-kata semangat yang terus-menerus diberikan semasa saya dalam frasa "kegagalan sementara" itu, sehingga gemilang kini berada dalam genggaman. Terima kasih kepada EN. SHARIDZAN, hubby saya yang tersayang atas pengorbanannya menjaga anak-anak tersayang dan melayan karenah saya yang tak menentu sepanjang pengajian di MAKTAB. Terima kasih pada MAK yang dah bersusah payah jaga anak-anak. Mana Pn. Joy? Tak nampak pun masa konvo. Saya nak jumpa Pn. Nak ucap terima kasih banyak-banyak. TAHNIAH sekali lagi untuk semua. Semoga terus mendidik dengan penuh keikhlasan.

Cerita cuti sekolah

0 comments
Cuti sekolah ni dah nekad nak bawakbalik anak-anak ke Kulim. Maklum la dah lama sangat tak balik. Cik abang tak cuti panjang. Tak pe. Mintak izin kami balik dulu. Kami balik hari isnin. Cam terror je bawak balik anak-anak tanpa teman suami. Nak buat cam mana. Kalau tunggu cik abang tu, alamatnya tak balik la kami. Dah lebih setahun dah tak balik. 2 kali raya puasa dah ni. Anak sedara yang dulu baru lepas pantang la ni dah boleh bejalan dah.

Bestnya jalan tak banyak kete. Dah dapat kete yang besar sikit ni, tekan minyak pun tak rasa. Sedar-sedar 140. Habis semua kete di potong. Harap kete tak buat hal je. Alhamdulillah sampai dengan selamatnya. Balik pun bukannya buat apa. Angkut semua buku yang nak ditanda. Notebook yang pinjam dari sekolah tu pun angkut gak. Bukan tu je. Printer ngan scanner tu pun bawak balik gak. Mak ngan pak mentua pun heran tengok cikgu punya keje. Kebanyakan masa mengadap komputer siapkan kertas soklan. Ni dah nak ujian bulanan kali ke-2 dah ni. Kena lak buat 2 set soklan. Anak-anak sakan la belari-larian dalam umah besar tu. Balik kali ni kami sempat jenguk Mak Ngah Fatimah yang dah uzur benar ( ketika ini, Mak Ngah telah pun kembali ke Rahmatullah- 24 Mac 2006=Jumaat).

Rindunya ngan cik abang tu. Akhirnya Khamis sampai juga. Malam tu dia sampai. Kami pegi jemput di stesyen bas. Esoknya pepagi kami ke Alor Setar rumah mak mak angkat kami masa kat UUM dulu. Sebelum pegi, gi tukar tayar. Tayar dah kembang la pulak. 400 melayang. Sampai petang la kami kat Alor Setar. Di sebabkan mak mentua beria-ia benar suruh kami balik tidur dan makan kat mah,maka petang tu dari Alor Setar balik la kami. Tak de la sempat nak merayau-rayau. Esoknya Sabtu, kami berangkat balik KL. Tak de apa pun cuti kali ni. Cuti pun macam tak cuti je. Cik Abang tu dah tak nak balik dah. He he. Ada la halnya tu.....