Tuesday, March 28, 2006

Cerita cuti sekolah

Cuti sekolah ni dah nekad nak bawakbalik anak-anak ke Kulim. Maklum la dah lama sangat tak balik. Cik abang tak cuti panjang. Tak pe. Mintak izin kami balik dulu. Kami balik hari isnin. Cam terror je bawak balik anak-anak tanpa teman suami. Nak buat cam mana. Kalau tunggu cik abang tu, alamatnya tak balik la kami. Dah lebih setahun dah tak balik. 2 kali raya puasa dah ni. Anak sedara yang dulu baru lepas pantang la ni dah boleh bejalan dah.

Bestnya jalan tak banyak kete. Dah dapat kete yang besar sikit ni, tekan minyak pun tak rasa. Sedar-sedar 140. Habis semua kete di potong. Harap kete tak buat hal je. Alhamdulillah sampai dengan selamatnya. Balik pun bukannya buat apa. Angkut semua buku yang nak ditanda. Notebook yang pinjam dari sekolah tu pun angkut gak. Bukan tu je. Printer ngan scanner tu pun bawak balik gak. Mak ngan pak mentua pun heran tengok cikgu punya keje. Kebanyakan masa mengadap komputer siapkan kertas soklan. Ni dah nak ujian bulanan kali ke-2 dah ni. Kena lak buat 2 set soklan. Anak-anak sakan la belari-larian dalam umah besar tu. Balik kali ni kami sempat jenguk Mak Ngah Fatimah yang dah uzur benar ( ketika ini, Mak Ngah telah pun kembali ke Rahmatullah- 24 Mac 2006=Jumaat).

Rindunya ngan cik abang tu. Akhirnya Khamis sampai juga. Malam tu dia sampai. Kami pegi jemput di stesyen bas. Esoknya pepagi kami ke Alor Setar rumah mak mak angkat kami masa kat UUM dulu. Sebelum pegi, gi tukar tayar. Tayar dah kembang la pulak. 400 melayang. Sampai petang la kami kat Alor Setar. Di sebabkan mak mentua beria-ia benar suruh kami balik tidur dan makan kat mah,maka petang tu dari Alor Setar balik la kami. Tak de la sempat nak merayau-rayau. Esoknya Sabtu, kami berangkat balik KL. Tak de apa pun cuti kali ni. Cuti pun macam tak cuti je. Cik Abang tu dah tak nak balik dah. He he. Ada la halnya tu.....

0 comments: