Sunday, June 14, 2009

makan pagi ni

5 comments
2 minggu ni keje aku memalam melawat blog sana-sini. wah...best la...dapat ramai kawan. sronokk...baca story mory derang..memacam kisah dan ragam. resepi pun banyak tapi...nak cuba tuu..blom lagi la..tunggu zhaim besau dulu. kalo tak dia dok masak sekali. payah!

haa...ni menu pagiku yang tak seberapa. janji anak-anakku tidak kelaparan.
1st: nasi goreng jer...lebih nasik malam tadik. he he

2nd:cucur jagung...ni aku suka. disebabkan gagau je mana2 bahan yang ada, maka dalam tu ada bawang ngan jagung je. barang masak dah banyak tak de pasal esok dah sekolah. makcik kalo dah sekolah tu ala-ala tak berapa masak...keh keh kehinilah gambar keseluruhannya: taraaa...plus se jug air teh yang mulanya nak buat teh o ais (kegemaran kami sekeluarga) tapi aisnya sikit sangat. so jadi la teh suam jer. bantai la. telur lebih buat hiasan tadi pun ada..budak2 sampai tak kenal...tanya lagi..ni apa ibu? sambil tunjuk kat telur tu. awat? teruk sangat ke ibu deco sampai tak kenal telur dadar dah? wa ka ka ka ka ka.

berhenti?

2 comments
ibu: yahh..ibu nak berenti keje.

ayah: ha ha.

ibu: ala...ramai je parent kat sekolah tu laki dia orang gaji belas2 ribu tak keje. (jeles tgk derang tak keje tapi ada kete mahal, umah besau...ada maid lagii)

ayah: tunggu la stabil dulu...lepas tu nak berenti, berenti la.

ye ke aku nak berenti keje? aku kah itu yang berhasrat nak berenti keje? kalau aku berenti keje,...teruruskah rumah ini nanti? makin kurus atau makin gemuk aku? boring tak?

huh...aku berenti keje? tak mo la. penat je aku belajar..abis duit mak abah aku..baru je nak berbudi dah ada ati nak berenti. sudah sudah la tuu..