Tuesday, October 27, 2009

Seri Siantan vs Seri Satria

hari khamis lepas, kami ( me n cikgu lehan) diarahkan
ke Putrajaya. Memula kompius.
tang mana laa letaknya tempat tuh.
bila memikirkan nak kena bawak kete ke sana,
seramnya!
maklum la,
jalan kat putrajaya tu amatlah membingungkan.
boleh sesat.

tapi kami bedua cekalkan ati mematuhi arahan bos a.k.a kakak angkat cikgu lehan itew.
berpandukan GPS, kami bergerak ke Persint 16.

sampai juga la tang tu setelah dengan taatnya mendengar kata pompuan GPS tu.
tapi sampai tang surau. alamak!

kami berenti banyak kali jugak tanya orang dalam hujan renyai.
kena berenti tanya la pasai cubaan menelepon Cik Puan AV tak dapat2. hu hu

lawak laa bila ingat. nak citer kat korang pun tak berapa nak pandai.
cuma kami je la yang tau betapa lawaksnya.
semua yang tanya tu tak tau tempat tu kat mana. haha
pasal apa?
sebenarnya kita orang carik Seri Satria
tapi tanya Seri Siantan. mana la orang tau kan?
abang polis yang kita orang tanya tu pun kompius.

ini la Seri Satria, kediaman PM kita buat masa ini sementara Seri Perdana siap diubahsuai.
layan la beberapa gambar yang sempat disnap.
ni hah pas masuk
salah satu hiasan kat dalam dewan tuh
gambar mereka
gambar kelam kami. kamera tu saje jeles tak bagi nampak muka cun kami. he he

Buat apa gi sana?
nanti nak kena anta budak2 buat presentation depan PM n isterinya.
tu la pasalnya.

sekian.

7 comments:

ann said...

nak jadi org pertama komen post nie. he he he memang kisah ini hanya kak za dgn ann jer tau nn betapa lucunya kejadian mencari kediaman seri setia yg telah dipanggil seri siantan menyebabkan beberapa kejadian menggolikan hati den ha ha ha ha

~ Ibu ZAAZ ~ said...

haa...salah dah. seri satria ya...bukan seri setia. ann la tu tukar2 nama masa tanya tu.

alfa juliet said...

bertuahnya dpt masuk seri satria

BaiDuRi said...

Mujo tak tertuko jd Seri Muka..hahaha..Liza..Liza..mau sampai hari ni tak abis gelak dia tuh...Lain kali sesat jalan tanya kat Cik Sri Siantan yer..hehe

~ Ibu ZAAZ ~ said...

He he...memang tak abis gelak puan baiduri. macam biaser laa...macam tak kenal i kann??

tu la..lain kali kite orang tepon cik seri siantan yang tengah perah santan di kuantan dalam hutan yang banyak setan. he he

Wan Z Syima said...

lawak..lawak.. boleh terbayang cam mana muka pn liza kita nie..
cuba masuk kan seri siantan dlm GPS jumpa tak ??

~ Ibu ZAAZ ~ said...

cadangan yang bernas puan sri. nanti saya cuba masukkan pencarian seri siantan kat dalam tuh. once success, i'll announce. keh keh