Tuesday, October 20, 2009

double n3

sampai ari ni, saya masih menunggu
kot kot la jiran saya nak datang mintak maap.

citer nyer gini,
satu malam tu, dia reverse kete n langgar kete cik abangku.
calarnya ginidia ingat tak de orang nampak kot,
tapi ade orang nampak dan letakkan note ni
kat kete cik abangku.

pompuan ni bukannye tak tau tu kete saper n kite orang bukan tak betegur sape pun.
semangat kejiranan tu masih diamalkan.

beberapa ari lepas tu, kuletakkan nota di wiper ketenya
menandakan tuan empunya kete yang dilanggar tahu saper yang gesel ketenya.

beberapa ari lepas, saja kutunggu pompuan itew kat bawah.
mana la tau dia nak datang cakap apa2.
malangnya, dia nampak aku tecegat kat kete
tapi dia cecepat pegi amek anak2 dia n cecepat naik lepas amek anak2 dia.
manusia cenggini pun ada.

bukannya nak mintak ganti apa2 pun.
nak suh mintak maap jer.
ni dah masuk 2 minggu dah kejadian tu berlaku.

ni la kete pompuan itew. yang ijau tu.

**************************************************
semalam, ari ni dan ari2 seterusnya budak2 ini
telah berpisah dan dipisahkan dari mamanya kerana kebengongan bibiknya.
bibik yang lama, balik cuti raya n terus tak balik2.
bila tepon, ibunya kata,
"carik lain la bu...carik lain la bu"

wah wahh...senang je cakap ek.
so, susah payah dia carik lain.
malangnya yang baru ni tak reti pulak nak buat keje
maka budak2 inilah yang menjadi mangsa. abang2 n kakaknya masih dengan mamanya la pasal abang2 dah sekolah. ari tu ada ura2 nak di bawa balik ke kedah si kembar tu.
jauhnya ngan mama. mama sure gundah gulana dibuatnya.
maka, jalan terbaik, kini kembar itew tinggal ngan neneknya di Kg. Pandan dan kami makcik2nya, beramai2 menjaganya.

siannya kerana mereka itew menyusu badan.
tadi, si kembar kusumbat dengan b*** dadaku yang tidak berair.
terlena juga dia. siannn..

12 comments:

ann said...

kesiannya paada si kembar

ann said...

pompuan yg langgar tue memang bengong laa mintak maaf jer laaa nak lari buat apa sbb tuan dah tau kan

PUTERA2PUTERI said...

amboi dah wat salah ..pas tu wat x paham2 gak no..ada gak la maknusia cam tu zaman la ni no....klu ieta ke dah lama buh boommm kt keta dia...hehehee kejam kan.

alfa juliet said...

siapa budak2 kembar tu???

Asiah Yacob said...

ha..tu la ibu ni..smlm si kakak dok cari @#$&* nk tdo...xde dia xnak tdo, bg botol pun dia xnak..last2 mak sumbat %$#@& dia..huahuahuaaa

Wan Z Syima said...

biasala tu ramai dah org yg kureng budi bahasa skang nie... tak reti adab..
so u ols driver2 pompuan sume jgnla buat perangai cam gini yek.. kang ckp tula pompuan marah..
tapi tgkla contoh hah depan mata..
(jgn marah no)

~ Ibu ZAAZ ~ said...

ann: tu la. sian kan? pompuan tuu...kak za nak tengok berapa lama dia nak sembunyi.

putera2puteri: akak nak bom umah dia boleh tak? haha

alfa: anak adik akak.

ateh: hu hu

syima: ops..jangan lupa. drebar lelaki pun ade yang cenggitu. banyak dah saya jumpe tapi tak highligh je.

~Yours Truly~ said...

org cam gini pun ada yekkk..tak pe lah..what goes round comes round maaa...KARMA! LOL

cian yek si twin iteww...bibik! oh! bibik!...arrrgghhh..stress bila sebut hal2 berkaitan bibik..arrggghhh!

eNaSaN said...

pesal ler owG giTu dh wat slh xmau minta maaF..dunia2..



ala2 chumil jer si kembar nie..sian nyer...

Cinta Hatiku said...

adoi cian nye kat bb tu..last² dapat yg takde air..isk isk isk..meh kite tolong meh..kite nye ada air lagi..wakakaka..tapi kan kisah pompuan tu mcm teringat la cite my name is earl..ape kata kasi calar kan keta dia balik pakai benda tajam..wakakaka..batu api tul aku ni...

~ Ibu ZAAZ ~ said...

haaa...leh jer buat calar mencalar tu cinta hatiku. bukan dia nak perasan pun pasal kete dia tu letaknya jauh dari pengawasan. tapi tak nak calarkan kete tu...nak calarkan kete dia yang lagi satu...naza ria dia. ha ha ha ha

kalau la kita orang ni jahat....memang lama dah calar kete dia. tapi takut tuhan balas balik arrr..takutttttt

Cinta Hatiku said...

tu la kan..mcm kite gak la..dok baik yg org..tolong dgn ikhlas..last² org buat taik kat kite..dah tu mengadakan cite yg sebenarnye cite buruk tu dia punya..mangsa keadaan..isk isk isk