Saturday, August 22, 2009

mimpi

buat pertama kalinya dalam masa 2 tahun ini, pada pagi ini, saya mimpikan arwah abah. mimpi yang pelbagai tapi ada arwah terselit juga dalam salah satu slot mimpiku itew. mungkin sebab semalam dok teringat kat dia........ sambil usap kepala zhaim yang tak berapa lena tido, cakap sorang tapi actuallynya cakap ngan arwah, "abah tengokla cucu abah yang abah tak sempat tengok nih".... dok bayangkan masa2 Ramadhan ni abah dah boleh balik jenguk2 kami kat umah.

bangun tadi, sambil membasuh beras untuk bersahur, cuba menahan air mata, tapi tak berjaya bila teringat kan arwah. hu huuu

3 comments:

lynda said...

Ibu zaaz..sabar ye...Allah lebih sayangkan arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat

~Yours Truly~ said...

saya tahu perasaan itu...saya tahu sgt2..tak salah untuk kita teringat sbb hanya itu tanda kasih dan sayang kita pd mereka yang pergi terdahulu sebelum kita.

Cikgu bertuah kerana diberi peluang mimpi arwah abah, tapi saya masih menanti akan mimpi pertemuan bersama arwah ibu tercinta..sedih sgt2 ni..

Rozi said...

huuu...baru baca... hari tu x pasal2 rasa rindu kat abah...baru habis baca buku motivasi utk didik anak2..ada bab pasal "apa yg mmebuatkan kita ingat pd org/sesuatu...mestilah..memori/perbuatan/perkara & emosi yg x dapat d lupakan".. betuulla..satu perkara yg x bo lupa kat abah smpai skarang...dia tertido kat parking bawah pokok..sbb tunnggu k.g siapkan assingment projek kat JPS..TQVM Abah