Sunday, February 01, 2009

Tetamu

2 comments
Hari ni entah kenapa terajin pulak, aku ubah kedudukan perabot rumahku. Saja nak buat ruang yang tak berapa luas tu jadi makin tak luas. Lewat juga memulakan kerja tapi alhamdulillah siap cepat. Elok je siap kemas sesikit ( tak termasuk yang ku lambak dalam bilik. he he), shimah tepon nak datang. Haa...ari ni tak tekejut beruk kalau dia nak singgah pasal:

1. baru mengemas
2. ada benda nak hidang. he he

Elok aku selesai pakai baju, dia pun muncul bersama keluarganya. Sampai juga ya kamu ke ghumah teman. Ingatkan kamu nak melaung dari bawah je pasal tak larat nak panjat tangga. Bebila nanti singgah lagi ya. Apa yang ada, kita jamu. Kot ada jamu, itu pun akan ku hidang. he he. Memang panjang umo kamu Shimah. Teman memang dok teringat kat kamu pagi2 tadi.


Shimah balik, maka kami anak beranak turun main kat bawah. Kakak la teruja benar nak belajar naik beskal. Maklum la anak orang bandar. Tak berapa nak reti mengayuh beskal tu.
Adik ngan bolanya
bekal lebihan jamu tetamu tadi..he he

6.45 p.m berangkat mencari makan. Ingat nak singgah umah mak kejap. Sampai2 mak tak de. Amboiii borong sakan ya. Tepon2 rupanya ada kat kedai makan yang berdekatan. Apa lagi, kami pun bergerak la ke kedai. Makan sesama tapi yang bayar, sorang. Alaa biasa la tu. Siap amek2 gambo lagi.
Gambo mase makann..
Itu ler citer haghi niii.

2 comments: