Tuesday, February 03, 2009

Bekal

"Besok abang nak bawak bekal la bu", abang bagi hint.

Aku tak jawab tapi dok pikir, nak masak apa ek? ingat nak buat nasik lemak, jenguk2 peti ais, alaa...santan tak dek.

"Ibu buat ayam kicap pedas je la bang ya?", tanya ibu, mintak persetujuan la tuu.

" Apa-pa la bu, asal bawak bekal", jawab abang.

" Kakak pun nak", Alia menyampuk.

" Makan ngan apa? nasik ek?", sambung Alia lagi.

" Nasik putih laa", ibu ngan abang jawab hampir serentak.

" Nasik Kakak tak nak la", Alia sambung lagi.

Tu kakak tu nak diet la tu konon. tapi ibu kata, sarapan kena makan. Tengah hari kalau tak nak makan baru la boleh skip and lastly dia setuju. ha ha...makannn, mana boleh tolak. Kwang kwang kwang.

So this morning, I wake up at 4 and start cooking n preparing for their breakfast. At 5 dah blogging dah. Ha ha. tengah masak dok pikir...apsal abang mintak bekal? ooo...dia nak kumpul duit beli Bidaman, ntah hape mainan ntah.

This is the breakfast for abang, kakak, ayah n ibu. Aiesya tak payah pasal tadika dah sediakan makan n minum. Ayah n ibu cukup la ngan tea. ibu coz sambil masak sambil makan. ha ha ha.

Ok. dah 5.20 dah. Nak prepare bag si kecik pulak.

1 comments:

Wan Z Syima said...

Awak.. ingat kan saya sorang kena bangun pagi.. awak dah bangun kul 4am.. best nye ayam kicap pedas.. post la sket kat uk perdana nie hah.. pass tuh sempat lagi bertenet! rajin sungguh la awak nie..