Thursday, October 15, 2009

Raya cikgu cikgu

ari selasa lepas,
sempena koko dah tutup buku,
maka cikgu2 pun buat sambutan raya
secara potlak.

sorang bawak sesikit itu ini.
sikit2 pun, jadik banyakkk jugak.

selalu kite orang buat makan2 cenggini.
sekolah lain pun same jugak kan? kan?

masa praktikal kat Puteri Pandan dulu pun..,
kejap2 ada jamuan.
kejap2 ada jamuan.
he he

menu utama ari nih..
nasi tomato n satay
lain lain, kek secret resepi 2 bijik, nasi impit n lemang,
buah-buahan, puding,
rojak buahh,
kuih muih
kenyang weh.

lepas ni, kami menanti makan2 muhibbah pulak
sempena raya n deepavali.
makan2 ngan anak2 didik yang pastinya meriah.

tak banyak gambar dapat amek pasal guna henpon yg
ingatannya hanya la ciput saja.

lastly,
gambar tuan punya henpon...musti nak enteprem gak.
nampak sikit pun jadik la..hehe

6 comments:

sonata anak kancil said...

saya minggu ini penuh dengan acara makan!!!macam2 program - kebanyakannya kata - jamuan sempena hari raya !

ann said...

nasib baik namppok juga gambar ann arap ann pun satu gambar pun tak ambik naper laa ann tak macam kakza ada jer nak ambik gambar

~ Ibu ZAAZ ~ said...

sonata : memang semuanya jamuan raya. minggu ni last, lagi la banyak jemputan.

ann: kak za ingat blog kak za je. kalau tak de gambar tak best. tu yang amek jugak2 tuh.

ann said...

he he he bagus laa at least aa bukti mana tau esok kita kurus mesti gempak sbb gambar lamo semua berisi he he sajo jor berangan2

Wan Z Syima said...

mesti habis pekse baru buat sambutan deepavali ngan raya kan..
saya dah sedia kuih dah nak bawa ke sekolah..hehehe

~ Ibu ZAAZ ~ said...

sah lepas raya makan2 tu syima. ohh...dah sedia kuih? makanan berat tak de ke? batu ke...kayu kee...he he