Saturday, July 25, 2009

acara ari ni

ari ni, bangun pagi lewat pasal tak payah semayang..hehe. bangun, besiap2 diri n anak2, terus turun. 1st, gi sarapan. then anta zhaim umah guru besar dia. pastu zoom ke sekolah. sampai skolah pun dah kol 11 gitu. buat apa gi skolah? sbnrnya nak amek kertas penting yg tetinggal...alang2 dah sampai skolah, tanda la buku2 yang menimbun2 tak penah la nak surut tu. yg bawak balik pun banyak lagi. dalam kol 2 la jugak baliknya. tanda buku...bukannya leh sejam dua. memang tak cukup masa-masa skolah ari2 biasa nak tanda semuanya.

balik umah, tunggu ayah balik nak gi kajang. anak2 teruna masih kat umah guru besar. tak nak bawak. kita orang ikut ayah yang ada keje la kat kajang...ha ha...tuan besar gi merasmikan cawangan ASU kat sana. keh keh keh.. layan gambar dulu.

lokasi : kawasan stesyen bas Kajang.

anak2 daraku sedang menjamu selera dengan mi sup promosi semangkuk 2 hengget jer.

haa...ni masa bos besar merangkap cik abangku merasmikan. sebenornya dia bukan la bos besar ya kengkawan..dia hanya wakil kepada bos yang lebeh besar. ha ha ha

Dah selesai acara rasmi merasmi, alang2 dah sampai kawasan kajang, kami mencari nasi ayam periuk besar cawangan sitew. Kata kakak iparku, kat sitew lagi sedap nasi hayamnya. pusing punya pusing punya pusing mencari, akhirnya dah nak dekat maghrib, baru la kami jumpa.
yang hampasnya, nasi hayam dia dah habis la masa tu..cis cis...sesia je carik. kami makan la benda lain n cecepat balik nak amek anak2 bujangku yang sudah ku(n my hubby)rindui.

1 comments:

ann said...

bila nak g makan nie kat mana resyolan innieeee